Preview

Proceedings of the National Academy of Sciences of Belarus, Humanitarian Series

Advanced search

Modern media impact on the professional socialization of students

Abstract

In this scientific article the author using statistics and results of sociological researches considers the modern information environment in the Republic of Belarus. Its' important feature is a dynamic process of increasing impact of new electronic media on social actors and processes, including professional socialization of students. The avalanche growth in popularity and influence of the Internet have been noted as a source of general cultural and professional information, a means of communication, a form of recreation and entertainment, satisfaction of amateur interests of students.

About the Author

Abbasi Parisa
Институт социологии НАН Беларуси
Belarus


References

1. Поваренков, Ю. П. Психологическое содержание профессионального становления человека / Ю. П. Поваренков. - М.: УРАО, 2002. - 160 с.

2. Чарина, Е. В. Руководство научной работой студентов как наставническая деятельность / Е. В. Чарина // Проблемы высшего образования: сб. науч. трудов. - М., 2002.

3. Головаха, Е. И. Жизненная перспектива и профессиональное самоопределение молодежи / Е. И. Головаха. -Киев: Наукова думка, 1998. - 143 с.

4. Гудков, л. Интеллигенты и интеллектуалы / Л. Гудков // Знамя. - 1992. - № 5. - С. 43-50.

5. Перинская, Н. А. Социальная идентичность как результат профессиональной социализации / Н. А. Перинская // Социологический сборник. Вып. 4; Ин-т молодежи. - М.: Социум, 1998.

6. Кагитина, И. В. Профессиональная социализация студентов медицинских вузов: автореф. дис.. канд. социол. наук / И. В. Кагитина. - М., 2010.

7. Мальченков, И. Е. Трансформация социального пространства при переходе к информационному обществу: автореф. дис.. канд. социол. наук / И. Е. Мальченков. - Минск, 2012.


Review

Views: 567


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2524-2369 (Print)
ISSN 2524-2377 (Online)