Preview

Proceedings of the National Academy of Sciences of Belarus, Humanitarian Series

Advanced search

Scientific and methodological maintenance of educational systems: National Institute of Education and National Academy of Sciences of the Republic of Belarus interactions

Abstract

Ways and forms of interaction between the National Institute of Education and branch institutes of National Academy of Sciences of the Republic of Belarus have been analyzed in the article. This interaction directs at the organizing and implementation fundamental and applied investigations in the field of psychology and pedagogical sciences. Also it directs at the formation and expertise of the general secondary school educational system in the Republic of Belarus.

About the Author

O. E. Liseichikov
Национальный институт образования
Belarus


References

1. Гребенюк, О. С. Теория обучения: учеб. для студ. высш. учеб. заведений / О. С. Гребенюк, Т. Б. Гребенюк. -М.: Изд-во ВЛАДОС-ПРЕСС, 2003. - 384 с.

2. Махмутов, М. И. Взаимосвязь экономики и интеллектуального потенциала: вводная статья / М. И. Махмутов // Мышление, интеллект, одаренность: вопросы теории и технологии / Д. М. Шакирова, И. Ф. Сибгатуллина, Д. Ш. Сулейманов. - Казань: Центр инновационных технологий, 2005. - С. 10-34.

3. Мясникович, М. В. Становление новой экономики в Республике Беларусь / М. В. Мясникович // Проблемы управления. - 2008. - № 4 (29). - С. 35-39.

4. Никитенко, П. Г. Ноосферная экономика и социальная политика: стратегия инновационного развития / П. Г. Никитенко. - Минск: Беларус. навука, 2006. - 479 с.

5. Пальчик, Г. В. Национальный институт образования - центр развития педагогической науки и образовательной практики в Республике Беларусь: организационно-деятельностный и социально-гуманитарный проект / Г. В. Пальчик, Н. А. Масюкова, Б. В. Пальчевский, Л. А. Худенко, О. Е. Лисейчиков, В. З. Сулейманов. - Минск: НИО, 2006. - 191 с.


Review

Views: 552


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2524-2369 (Print)
ISSN 2524-2377 (Online)